Музикален стол е детска увеселителна игра, в която в кръг се нареждат няколко стола, като техният брой трябва да е с един по-малко от участниците. Играчите се движат около тях, докато свири музика. Когато тя спре, те трябва да седнат на свободен стол. Този който не успее, изгаря и остава да гледа отстрани.
По тези правила играха и в нападението на ЦСКА-София в първите месеци от новия сезон. За двете позиции на върха на атаката най-често се бореха по трима здрави футболисти. Първо това бяха голмайсторът от миналия сезон Дюкенс Назон и новите попълнения Фаетон и Асприля, докато Естрада все още не беше готов за игра, а Морено лекуваше трайна травма. След това пък Естрада започна да влиза в ритъм, но Асприля се контузи, а Морено се завърна едва за десетина минути и отново излезе от строя. Така, докато колумбийците се възстановяваха, отново за двата стола в атака се конкурираха трима футболисти.
Тази ситуация обаче вече е в миналото, след като лазаретът на ЦСКА-София се изпразни. Вече всички нападатели са здрави, като Асприля и Морено поведоха червената атака в контролата с Литекс, спечелена с 5:1 през уикенда, и се отличиха съответно с асистенция и гол.
Така доскорошната игричка на музикален стол вече се превръща в изключително ожесточен спор за напреднали. За две места в нападение ще се борят цели петима футболисти, а тежката задача всяка седмица да избира кой да играе се пада на треньора Нестор Ел Маестро. Всеки от разглежданите има свои аргументи и може да е полезен по различен начин на тима.
Безспорно към момента най-висока класа лъха от Майкъл Естрада, който е и единственият футболист в Първа лига, участвал на миналогодишното световно първенство в Катар. Еквадорецът почти собственоръчно донесе победите с по 2:0 над Локо Сф и Локо Пд, като вкара 3 гола и даде 1 асистенция и ако продължи да е здрав, единият стол в нападение изглежда резервиран за него.
Другият в момента е зает от голмайстора за миналия, а и за настоящия сезон Дюкенс Назон. Хаитянинът, който умее да се възползва от способността си да се ориентира в сгъстени пространства и отработения си удар, обаче за пореден път доказа, че не е човекът за големите мачове. В дербито с Левски той бе много безличен, а в най-важните моменти първо не успя да спечели физически сблъсък пред опразнената врата на сините, а след това се спъна в топката, излизащ очи в очи с Пламен Андреев.
Все още енигма са Матиас Фаетон и Асприля, чийто период на адаптация продължава. Националът на Гваделупа и голмайстор на втородивизионния френски Гренобъл за миналия сезон се превърна в най-скъпото попълнение на армейците в последните 20 години, но досега не е доказал стойността си. Има епизодични проблясъци, но е много непостоянен и може би се нуждае от „отпушване“, за да разкрие повече от потенциала си. 34-годишният Асприля пък преди десетилетие късаше мрежи у нас с екипа на Литекс, но тези моменти от кариерата му изглеждат безвъзвратно отминали. Той най-вероятно ще запази статута си на резерва, но приносът му към отбора би трябвало да се увеличи значително.
Най-далеч от двата стола пък изглежда Морено, просто защото вече е доказал, че много рядко е полезен като титуляр. Саша Илич откри перфектната му роля на жокер от пейката, като колумбиецът отбеляза 8 от 10-те си гола през миналия сезон, след като се появи от резервната скамейка.
Проблем за ЦСКА-София обаче е, че в групата за мачовете могат да попадат максимум петима футболисти извън ЕС, а в състава има 8 такива, трима от които са нападатели – Естрада, Асприля, Морено. Това е още един тънък момент в играта на музикален стол. Мнозина треньори казват, че най-сладкото главоболие е да избират между много опции. Предстои да разберем дали Нестор Ел Маестро има правилното хапче за него.
Мартин Костадинов/ „Тема спорт“